středa 11. února 2015

Kniha měsíce ledna: Pět jazyků lásky

Ahoj, dneska pro vás mám článek o knížce Pět jazyků lásky od Garyho Chapmana. Kdo můj blog čte pravidelně tak ví, že jsem si dala předsevzetí přečíst každý měsíc alespoň jednu knížku. Vím, že to je málo, jenže s kojencem toho člověk moc nenačte, zvlášť když nemá dítě které v osm lehne a spí do rána :D :D No a navíc já ještě studuji magistra a teď mi to vychází jedna odborná knížka na týden, abych vše stihla, takže nic moc :( Ale to jen na objasnění, proč mám tak pozemní cíle :D :D :D 



Zpět ke knížce. Teď jsem jí četla už podruhé, poprvé jsem jí četla ještě na denním studiu na bakaláři, kdy nám jí doporučila jedna profesorka, tak jsem na ní vlastně narazila. Zaujalo mě, co o kníže říká, tak jsem si jí koupila. 

Autor dělal většinu svého života manželského poradce a samozřejmě řešil, jak je možné, proč spolu někteří lidé vydrží celý život, ale spousta manželství se velice rychle rozpadne. No a došel k názoru, že každý z nás mluví nějakým jazykem lásky. A těch jazyků je pět. Ten jazyk, kterým mluvíme, znamená, jakým způsobem vnímáme, že nám někdo dává najevo lásku. Jedním z jazyků jsou například slova ujištění. No a člověk, jehož primárním jazykem lásky jsou slova ujištění, tak aby se cítil milovaný, potřebuje to SLYŠET. Něco hezkého, co mu partner bude říkat a pak se daný člověk bude cítit milovaný. Jenže jeho partner třeba mluví jazykem jiným - tím je například fyzický kontakt. Takže svému partnerovi projevuje lásku fyzickými doteky, ten to ale třeba bere, že mu jde jen o sex a už jsou na světě problémy.

Autor také mluví o tzv. citové nádrži a že je potřeba ji udržovat plnou. A toho docílíme právě tím, že budeme partnerovi projevovat lásku způsobem, který on potřebuje. Když je něčí jazyk lásky přijímání darů, tak stačí občas malý dáreček nebo kytka a citová nádrž partnera bude plná a vztah pokvete.

To je tedy princip, o kterém autor v knize mluví. Každý jazyk lásky je zde podrobně popsán a taky je zde vysvětleno, jak máte poznat, který jazyk je ten váš a který vašeho partnera. Nechci prozrazovat více, ať máte důvod si knížku přečíst:) Myslím, že je velmi zajímavá a že je dobré se alespoň zamyslet nad tím, jak dáváme partnerovi najevo, že ho máme rádi :)

Cenu a podrobnosti najdete například TADY.

Zaujala vás? Máte nějakou knížku, kterou byste mi doporučili? :)

10 komentářů:

  1. Knížka vypadá dobře, zaujala mě už v minulém článku. Já jsem kromě učebnic neotevřela knížku ani nepamatuju... Teda vlastně ano, přečetla jsem 2 knihy od Ježíška, ale teď se zase topím v moři odborných textů.
    Řekla bych, že jsem typ, který potřebuje lásku vnímat zejména sluchem a také vyžaduju pozornost. :-) Ale vlastně je v tom od každého trochu; neumím si představit, že by byl někdo extrémně vyhraněný jen jedním směrem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No on tam právě říká, že člověk má samozřejmě od každého něco, nebo aspoň z více těch jazyků, ale většinou je jeden dominantní :) Ale to si to fakt asi člověk musí přečíst, nedá se to vysvětlit na pár řádcích:) Jinak já jsem začala zdolávat seminárky na letní semestr, takže se taky začínám topit v odborné literatuře :(

      Vymazat
  2. To vypada zajimave! My mame asi oba fyzicky jazyk lasky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ono když to člověk čte, tak si u každýho říká, jo to je můj jazyk, ale pak když přečte všechny, tak nějaký vyčnívá :) Ale jestli máte oba stejnej tak to je dokonalá kombinace :D :D Akorát tam taky píše, že chlapi si často mylně myslí, že mají ten fyzickej kontakt, protože jsou všichni zaměření na sex :D Ale hezky tam popisuje, že nejlíp to člověk pozná podle toho, co mu nejvíc ublíží, že nemá... :)

      Vymazat
  3. Téda, o této knížce (kromě tvého minulého článku) slyším poprvé, ale je to velmi zajímavé! Už jen takhle z popisku mě to docela nalákalo a vypadá to reálně :D bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to nebude všelék na všechny problémy, ale přijde mi to zajímavé a člověk tím nic nezkazí, když se nad tím zamyslí :)

      Vymazat
  4. Tak to si musím přečíst! Zní to dost zajímavě! Mám takové knížky moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je pak ještě pokračování Děti a pět jazyků lásky, na to se chystám :)

      Vymazat