středa 8. dubna 2015

Knihy měsíce února: Body Book, Cesta pokojného bojovníka

Mám strašný skluz, vím o tom, ale tak lepší pozdě než vůbec:)

Cameron Diaz: BODY BOOK




Přiznám se, že tahle knížka mě nijak nelákala. Cameron Diaz nemám ráda, vždycky mi přišla jako blbka co hraje v šílenejch blbostech :D Jenže pak jí doporučovala Anetka a mě to nedalo, objednala jsem si jí jako moji první e-knihu do tabletu:) No a přečetla jsem jí jedním dechem!! Knížka je rozdělená na 3 části - výživa, fitness a mysl a je psána velmi čtivě, takže ji přelouskáte rychle. 

V části o výživě Cameron hodně mluví o fastfoodech a průmyslově zpracovávané potravě, vysvětluje velmi hezky a jednoduše, proč je tak špatné tyhle věci jíst. Ukazuje i na historickém vývoji, jak se mohlo stát, že od normální stravy bohaté na živiny jsme se přesunuli k něčemu, čemu se snad ani strava říkat nedá a co nás pomalu ale jistě zabíjí. Moc hezky je zde také vysvětleno, proč ne všechen cukr je špatný, proč jíst věci celozrnné a proč je naopak klasický rafinovaný cukr zlo. V textu je vždy vysvětleno, jak v našem těle co funguje a proč je tedy určitý způsob stravování přínosný nebo naopak škodlivý. 

Druhá část zaměřená na pohyb má jasné poselství - je potřeba se více hýbat, mnohem více. Například se zde hovoří o tom, jak moc je pohyb důležitý pro naše kosti. Také je zde prostor věnovaný specifikům ženského těla a všemu, co s tím souvisí - perioda, těhotenství. Konec kapitoly se zabývá spánkem. 

Třetí část se zabývá myslí a vztahem ke svému tělu, stárnutí atd. Cameron zdůrazňuje, že bychom měli usilovat o propojení těla a mysli, které se v moderní společnosti téměř vytratilo. 

Líbí se mi, že po celou dobu nabádá Cameron k vlídnosti sama k sobě, protože udělat změnu v životním stylu stojí dost úsilí a člověk by se neměl bičovat když selže. Jelikož se o zdravý životní styl zajímám už tak od 15 let, tak pro mě většina věcí nebyla nová. Myslím si, že pro lidi kteří chtějí se svým životním stylem něco udělat bude opravdu skvělá a vřele jí doporučuji. Doporučuji ji ale i těm z vás, kteří už to máte více či méně zmáknuté, protože i vy si zde určitě najdete zajímavá témata a motivuje vás to pokračovat a zdokonalovat se!
Cenu a podrobnosti najdete například TADY. Existuje také jako E-kniha , tu jsem si koupila já:)

Dan Millman: Cesta pokojného bojovníka




Cesta pokojného bojovníka je jedna z mých velmi oblíbených knížek a přečetla jsem ji už podruhé. Je to poutavý příběh, který vás vtáhne do děje. Dan zde vypráví příběh o sobě samém, o tom, jak potkal svérázného učitele, který změnil jeho život. Vše začíná v době, kdy je Dan na univerzitě a působí jako vrcholový sportovec - gymnasta. Vše se mu daří, jeho život by spousta lidí označila za perfektní. Ovšem pak na benzínové pumpě potká svérázného chlapíka, možná spíš potrhlého dědka, který ale jeho život otočí naruby. Ukáže mu, že život který Dan žije je naprosto povrchní a nicotný ve srovnání s životem, který by mohl mít, pokud se dá na cestu pokojného bojovníka. Víc prozrazovat nebudu, ale knížku vám rozhodně doporučuji! :)
Cenu a podrobnosti najdete například TADY.

Četly jste nějakou z nich? Chystáte se? Nebo máte doporučení co dalšího si přečíst? Šup s tím do komentářů :-*

14 komentářů:

  1. To zní zajímavě a po státnicích se na ně určitě kouknu, teď bude času méně a méně... Ale Body book mě taky zaujalo, ač Cameron jinak moc nemusím (děsí mě, jak se neustále zubí). A Cesta pokojeného bojovníka taktéž vypadá víc než zajímavě. Díky za inspiraci. :)
    Já jsem teď nic moc dechberoucího nečetla, takže můžu doporučit leda Candida. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, státnice jsou velký nepřítel jakéhokoliv čtení pro radost :D Ale zase o to víc si to pak užiješ:) U mě je to teď taky bída, jak se věci do školy nakupily:)

      Vymazat
  2. Po Body Book už koukám jak dlouho a pořád se nemůžu rozhoupat, jestli koupit, nebo ne.. Ale asi jednou podlehnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako neni to nic naprosto převratnýho, ale mě ta knížka moc bavila a určo si jí ještě přečtu, protože na mě působila i motivačně :)

      Vymazat
  3. Tak Cestu pokojného bojovníka si jdu objednat! :-) děkuju za tip :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám tu knížku strašně ráda!! :) Pak je ještě druhý díl, ten mi přijde slabší, ale pak je ještě knížka Sokrates, o životě toho učitele a to je bomba. Tu se taky chystám přečíst podruhé, protože je úžasná!! :)

      Vymazat
  4. Díky za tipy :). Cesta bojovníka mě láká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ji zkus, není to žádná novinka takže by měla jít v pohodě sehnat i v knihovně :)

      Vymazat
  5. Taky si jdu objednat Cestu pokojného bojovníka. Úplně jsi mě nadchla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že se Ti bude knížka líbit a nebudeš litovat:)

      Vymazat
  6. Nečetla jsem ani jednu, ale Body Book už mě dlouho láká! :)
    Diary of a Girly Things

    OdpovědětVymazat
  7. Vcera jsem docetla Body bood a moc se mi to libilo ;)

    A.

    OdpovědětVymazat