sobota 19. září 2015

Moje dva měsíce bez cukru a bílé mouky

Ahoj, dneska mám pro vás takový objasňující a úvodní článek k tomu, na co se chystám a proč. Jak asi víte, už přes deset let nejím maso a s vegetariánstvím jde většinou ruku v ruce i zdravé stravování. Ale nějaké rezervy se vždy najdou! Já třeba jím mraky sladkého a v poslední době, když si nedám po jídle něco sladkého, mám chutě jak blázen. Navíc jsem se v poslední době vůbec necítila dobře, jsem dost unavená, během dne mám vyloženě krize kdy bych šla nejradši hned spát a taky se po jídle cítím nafouklá, je mi těžko. No a přesně tyhle příznaky popisuje ve své knize Sladký život bez cukru Sarah Wilson. 



Knížka obsahuje osmitýdenní detoxikační program, se kterým byste se měli závislosti na cukru zbavit a také kuchařku s recepty. Takže jsem se rozhodla do toho jít a zkusit to, ačkoliv už teď je mi jasné, jak velký absťak budu asi mít :D No a rozhodla jsem se těch 8 týdnů také vysadit bílou mouku (s čímž mi doufám pomůže TATO kniha :)... Celý program vypadá tak, že postupně vysadíte rafinovaný cukr, poté i další formy cukru včetně ovoce. Cílem je vysadit veškerý cukr, aby se tělo zbavilo závislosti a pak se postupně vracíte k určitým druhům ovoce. No a po skončení programu už je na vás, do jaké míry se k cukru vrátíte zpět. 

A z čeho mám největší obavy?

1.) abstinenční příznaky - na cukru vzniká regulérní závislost a dá se říci, že jí trpí většina populace. Já sama když si nedám celý den nic sladkého, mám šílené chutě, takže se děsím, jaké to bude :D
2.) váha - moje aktuální váha je 49 kg při 167 cm výšky a mám strach, abych hlavně nehubla, takže budu muset věnovat dostatek pozornosti tomu, jestli toho jím dostatek a hlídat váhu, navíc i Sarah prezentuje celý program jako skvělou metodu jak zhubnout, takže to nesmím podcenit :D
3.) časová náročnost - už takle mám milion aktivit, do toho mi začíná semestr, už začínám pracovat na diplomce a je mi jasné, že tohle bude časově hodně náročné. Nejen vařit, ale taky shánět vhodné potraviny, recepty, načíst si co můžu, i to vysazení bílé mouky pro mě bude ze začátku asi trošku logistický problém, hlavně kvůli předchozímu bodu - nemůžu si dovolit celý den nic nejíst, protože bych nevěděla co si dát :)
4.) finanční náročnost - v receptech z kuchařky jsou používány dost drahé potraviny, třeba taková mandlová mouka nebo všechny druhy ořechů jsou hodně drahé a já momentálně na mateřské musím dobře počítat, abychom v pohodě vyšli, takže je mi jasné, že všechny recepty z kuchařky prostě nebudu moct vařit pravidelně a budu muset hledat finančně dostupné varianty, což se bude projevovat časovou náročností :D


Na druhou stranu jsem ale nesmírně zvědavá, jak se budu po těch 8 týdnech cítit a nakolik se budu potom chtít k cukru vrátit:) Od pondělí mě čeká první týden a ten spočívá ve vysazení veškerého rafinovaného cukru. Pokud máte instagram, můžete mě sledovat @my_positive_yoga_life - vždycky v neděli přidám popis, co se bude dít následující týden, budu dokumentovat co jím a jak mi to prostě jde. Navíc na profil dávám taky jógu a knížky co čtu:) Pokud jste přemýšleli o tom, že byste cukr zkusili ze svého jídelníčku buď vyřadit a nebo ho alespoň omezit tak teď je ideální doba, pojďte do toho!!! :) Navíc září bylo označeno za sugarfree, takže to už je jasné znamení, že byste se do toho měli pustit :D :D :D

20 komentářů:

  1. Ahojky,

    ja som si tým prešla cca pred rokom a môžem povedat, že o stojí za to. Čo sa týka drahých potravín a ich náhrad, mne dost pomohlo nakupovanie vecí, ktoré som vždy v obchode obchádzala (cizrna, polenta, mrazená zelenina, hrach, fazuľa). Keď sa do oho raz človek pustí, na internete nájde 1000 deluxe receptov, ktoré sa dajú vyčarovat z pár základných surovín.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to máš pravdu, luštěniny jsou moc fajn a nejsou drahé:) My třeba milujeme mungo fazolky :)

      Vymazat
  2. Tak to tě obdivuji, že do toho jdeš, já bych se bez sladkého neobešla, to vím už teď :D alespoň to ovoce nebo horkou čokoládu si prostě dopřát musím :D Každopádně už se moc těším na článek, po těch osmi týdnech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No sama se sobě divím, ale zase když si člověk přečte jak veliké zlo cukr je, tak mu to dodá motivaci :D :D A článků bude mezitím určitě spousta, vždycky po týdnu udělám shrnutí a možná udělám i nějaké články s tím, co teda vlastně jím :D

      Vymazat
    2. Tak to bude super, už se moc těším :)

      Vymazat
  3. Tak to Ti opravdu fandím! Já jsem také slušný závislák na sladkém... Sladkým nápojům, slazení čaje, bonbónům a podobně se vyhýbám, ale čokoládě a medu neodolám nikdy. Já osobně zkoušela detox podle Mačingové, jsou tam dobré recepty (i když některé s masem...), ale nevydržela jsem ho nikdy celý. Mamka jo a měla výborné výsledky. Snad i tobě vůle a odhodlání vydrží, držím palce ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já slazené nápoje taky moc nepiju, ani čokoládu moc nejím, ale zase jsem maniak na sušenky, ty jím pořád :D :D A děkuju:)

      Vymazat
  4. Jsem moc zvědavá a držím palce :-)
    Já sladké moc nemusím, takže závislá nejsem, ale zas mám ráda třeba chipsy :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uf tak to ti závidím, já miluju třeba palačinky, sladké ovocné knedlíky, šišky s mákem, no šílený :D :D Mě chipsy celkem chutnají, ale je mi po nich tak špatně, že si je skoro nikdy nedávám, hrozně toho pak vždycky lituju :)

      Vymazat
    2. Jo jo, já to taky sním, ale že bych si třeba šla koupit do obchodu tatranku nebo čokoládu, to se moc neděje. Po chipsech je mi taky blbě, no, ale právě na ně docela často mám obrovskou chuť :-D A pak nemůžu přestat, než sním celej pytlík, děsný.

      Vymazat
  5. Tak já do toho půjdu s tebou. Taky mám chuť na sladké po obede. Takže 1.týden žádný rafinovaný cukr. Tzn žádná cokolada. Sušenky. Atd. A co med?
    Manžel má alergii na lepek a strašně rád buchty. Takže u nás ořechy.kokos všechno ve velkým. Nemám moc ráda tu nahrazovat mouku z kukuřice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, v prvním týdnu jde o to zredukovat rafinovaný cukr, to znamená žádné slazení čaje nebo kávy, žádné sladké nápoje, sušenky, čokolády atd. atd. atd. Naopak je zatím povolené ovoce, med nebo ty sirupy, třeba datlový. Ovšem píše ta, že čím méně cukru v sobě člověk bude mít po tom druhém týdnu, tím menší absťák ho pak čeká:D :D Jo a jinak já budu vždy v neděli dávat na instagram příspěvek s tím, o co v následujícím týdnu půjde, takže pokud ho máš tak odkaz je v článku. A pokud instagram nemáš tak se můžeš na můj profil podívat přes tenhle odkaz: http://websta.me/n/my_positive_yoga_life :)))

      Vymazat
  6. Moc moc Ti držím palce a už se těším na průběžné reportáže! Sama bych něco podobného potřebovala jako sůl...miluji sladké a jako na potvoru jsem se narodila rodičům, kteří mají cukrárnu :D Sice jíme doma víceméně zdravě, ale přeci jen se tomu člověk neubrání, když má všechny ty dobroty přímo pod nosem. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo Verčo tak to je góóól teda :D :D To já už bych byla dávno předávkovaná :))))) A moc děkuju, seš zlato :-*

      Vymazat
  7. Ty jo, já se do toho taky pokusím jít s tebou. Už strašně dlouho o tom přemýšlím, ale ještě jsem nesebrala odvahu, přeci jen, závislost je závislost... Hlavně by mě zajímalo, jaký vliv to bude mít na mou psychiku. Těším se na příspěvky na instagramu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to je bomba, skvělý, udělala si mi radost:))))) Se tu budeme motivovat navzájem:) A na mojí psychiku to bude mít destruktivní účinky, to jsem si jistá :D :D A jsem zvědavá, jakou máš přezdívku na insta, ráda si vždycky přiřadím svoje sledovatele se čtenáři blogu :)

      Vymazat
  8. Ahoj, těším se na recenze, jak ti bude ;) A taky uvítám nějaké recepty.

    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, jsem ráda, že to zajímá i vás a určitě bude oboje :)

      Vymazat
  9. tiez sa tesim na vysledok a dojmy! som fakt zvedava :)

    OdpovědětVymazat