úterý 27. října 2015

8 týdnů bez cukru: 4. a 5. týden za mnou

Ahoj, jak si užíváte podzim? Já ho naprosto miluju, je to moje nejoblíbenější roční období a asi nikdy nemám tolik energie a chuti do života jako právě na podzim! Dneska pro vás mám shrnutí za další dva týdny bez cukru:) Předchozí článek si můžete přečíst TADY


V těchto dvou týdnech se v jídelníčku v podstatě nic nemění. Stále se vyhýbáte cukru ve všech podobách, takže nejíte ani ovoce. Musím říct, že jsem si celkem zvykla na slané snídaně a začala si je i docela užívat!

A čeho především jsem si všimla - ve dny, kdy jsem snídani odflákla, tak jsem měla velké chutě na sladké a bylo jedno, kolik jsem pak následně snědla k obědu, svačině nebo večeři, chutě na sladké mě trápily celý den. Takže snídaně je pro mě v boji se závislostí na cukru klíčová a snažím se jí tedy věnovat odpovídající pozornost.



U čtvrtého týdne Sarah mluví o tom, že se můžou objevit pochybnosti o tom, zda to má vůbec cenu, takhle se trápit bez cukru. Musím říct, že s tím já problém nemám, dobře si pamatuju své neodolatelné chutě na sladké a jak nepříjemná pak byla po vysazení cukru cukrová chřipka, takže s motivací problém nemám:) 

Navíc Sarah zmiňuje, že sabotovat vaše snahy může i vaše okolí. Můžete čelit otázkám a odsuzování vaší snahy skoncovat s cukrem. Já jsem momentálně na mateřské, takže se vídám v podstatě jen s rodinou a tam naštěstí nemám problém, protože oni jsou zvyklí, že občas prostě věci dělám jinak, přeci jen jsem už 11 let vegetarián. A právě ze svých vegetariánských začátků si tyhle snahy okolí dokázat vám, že to děláte špatně, moc dobře pamatuju! V čem se Sarah zcela souhlasím, je, že tyhle snahy okolí jsou většinou vyvolány tím, že ostatním vaše snaha připomene a přinese na mysl, že by taky měli něco změnit ale oni nechtějí nebo na to nemají dost sil a tak radši útočí na vás, aby sami sebe přesvědčili, že nejíst maso nebo skoncovat s cukrem (nebo cokoliv jiného) je prostě blbost. Upřímně, na začátku asi budete mít potřebu se obhajovat, ale určitě časem dojdete k tomu, že už budete nad věcí a tahle potřeba zmizí. Já už dnes, pokud se někdo snaží vyvolat se mnou diskuzi na téma nejezení masa a nedostatku bílkovin, už se jen směju a na takovou hru už prostě nepřistoupím, na to je mi můj vlastní čas moc vzácný a nemám potřebu se zahazovat s lidmi, kteří chtějí pouze konfrontaci a nechtějí se nic dozvědět.



U pátého týdne Sarah zmiňuje, že se mohou objevit některé nepříjemnosti spojené s tím, jak se tělo čistí. Já nic takového nepozoruju, cítím se skvěle, mizerně mi bylo po těch prvních dvou týdnech kdy jsem měla cukrovou chřipku a o té není v knize ani slovo, takže to je za mě velké mínus, protože kdybych věděla, že mě ta hlava neustále bolí z cukru, určitě by to bylo lepší a mohla bych si říct, že to za pár dní přejde. Takhle jsem se akorát strachovala co to je protože mě nikdy předtím tolik dní v kuse hlava nebolela... 

Celkově tyhle dva týdny proběhly tak nějak poklidně a příjemně a už jsem na to trošku asketické stravování bez cukru docela zvyklá. Až budu moct ovoce a alespoň nějakou formu sladidla tak to bude úplně jiné, budu moct začít něco péct a na to se strašně těším!!! :)


2 komentáře:

  1. Tak ja zatim taky koncit nehodlam. I kdyz ja trosililinku zhubnout chci:-))
    Hodne me to osvobodilo od chuti na sladky po velkem jidle a hlad neni tak agresivni hlad. Coz je proste super.
    Ziju s cokoholikem.takze cokoladu denne vidim a mam ji pod nosem.prekvapive mi ovsem nejvic chybi ovoce. Mam plny mrazak lesnich plodu a ty si setrim na pohodovou snidani.
    Nechci se ovsem vratit zpatky do te spiraly.takze za me opravdu jen sporadicky:-))
    Bolesti hlavy me taky desne trapily. Takze jsem rada ze uz je to za mnou:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak teď už by bylo dost zbytečné skončit, protože cílová rovinka už začíná být někde na horizontu :D Jinak to mám dost podobně!!!!

      Vymazat